Klachtenprocedure

KLACHTENPROCEDURE

 Algemeen
Dit is een protocol voor de klachtenbehandeling voor Met je hond.
Met je hond is er bij gebaat haar diensten zo goed mogelijk af te stemmen op de wensen van haar deelnemers. Daarom horen wij het graag van u als iets niet naar wens verloopt. Ten eerste om de fout te kunnen herstellen, ten tweede omdat wij onze richtlijnen dan – zo nodig – kunnen bijsturen om onze dienstverlening voor de toekomst te verbeteren.

Definitie van een klacht
Een klacht is een uiting van ontevredenheid ten aanzien van een dienst van Met je hond.


Algemene richtlijnen
- Klachten worden geregistreerd en binnen 2 weken in behandeling benomen. Indien een klacht niet direct afdoende behandeld kan worden, dan ontvangt u binnen deze periode van 2 weken informatie over verwachte wijze en tijdsduur van afhandeling.
- U mag verwachten dat Met je hond de voortgang van de afhandeling bewaakt; het is de taak van Met je hond om dit u ook als zodanig te laten ervaren.
- Uitgangspunten bij het afhandelen van uw klacht zijn:
Snelle afhandeling en herstel van fouten.
Duidelijke informatie over het betreffende onderwerp.
Respect, openheid en hulpvaardigheid.
- Klachten zijn voor Met je hond een waardevolle bron van informatie met betrekking tot:
De kwaliteit van het functioneren.
Het beeld dat de buitenwereld over het functioneren van Met je hond heeft.


Mondeling klachten
- Als u een mondelinge klacht indient, handelt Inga Seine deze klacht – indien mogelijk – direct mondeling met u af. Is dit niet mogelijk, dan wordt u korte tijd later door ons teruggebeld, nadat – indien wenselijk – overleg is gevoerd.
- Uw klacht wordt altijd geregistreerd. U kunt in overleg met Inga Seine een schriftelijke bevestiging van een mondeling antwoord ontvangen.

Schriftelijke klachten
U krijgt binnen 14 dagen na ontvangst van uw schriftelijke klacht een brief of e-mail met een officiële reactie. Mocht dit niet te verwezenlijken zijn, dan ontvang u binnen deze termijn van 2 weken een ontvangstbevestiging met informatie over de verdere afhandeling. De klacht wordt geregistreerd.
 

 

Klachtenformulier

Share by: